De rage van 2014: Loom op vakantie - Reisverslag uit Inhambane, Mozambique van Familie Jong - WaarBenJij.nu De rage van 2014: Loom op vakantie - Reisverslag uit Inhambane, Mozambique van Familie Jong - WaarBenJij.nu

De rage van 2014: Loom op vakantie

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Familie Jong

13 Augustus 2014 | Mozambique, Inhambane

Er wordt hier door ons heel wat af geloomd. Het begon al in het vliegtuig om dikke armbandjes, dunne armbandjes, beestjes en zelfs een telefoonhoesje te maken.

In het Limpopo park kreeg een Mozambikaanse dame voor het eerst van haar leven een pinquin van loom te zien Ook waren de keukendames blij met de bandjes voor de kinderen en de ranger met zijn armband in schutting kleuren.
Op het strand hier in Imhanbane worden door jongentjes ook armbandjes verkocht Wij ruilen de schelpen armbandjes voor onze armbandjes. Dan vragen ze de hele tijd: swab? (mijn vader zei dat ik het zo moest schrijven).

Voor de rest vind ik het echt een hele leuke vakantie. Er zijn hier ook allemaal mensen die in palmbomen klimmen en er dan een kokosnoot uit plukken. Want hier maken ze er een soort van voetstapjes in en dan kan je makkelijker naar boven klimmen.

Op het strand staan allemaal mensen die van alles en nog wat verkopen, van mandjes tot broeken tot jurkjes. Er worden hele toneelstukjes opgevoerd. We zitten hier heel relaxt. We zwemmen veel, vooral in de zee.

• 14 Augustus 2014 - 08:02

Riny Van Zijl:

Hoi Amber,

Leuk verslag
    Oma is ook blij met loom
    Maartje en Willemijn vermaken zich ook uitstekend met armbanden maken.
    Zelfs in het tennispark van Oma

Oma riny

• 18 Augustus 2014 - 22:44

Hans Verkleij:

Hallo,

Leuk om weer jullie reisverslagen te lezen en de mooie foto's te zien.
    Wij zijn net terug van een leuke vakantie in Kroatie maar worden erg jaloers als we dit lezen.

Wel gaaf zo'n vier wiel drive en het ziet er ook stoer uit. Veel plezier nog en voorzichtig met de leeuwen. :-).

Groetjes Hans

• 19 Augustus 2014 - 07:34

Johanna Zwinkels:

Hallo Allemaal,

Leuk om elk reisverslag weer te lezen, en wat een mooie foto's! Stoere auto! Veel plezier nog.