Trekking in Luang Nam Tha - Reisverslag uit Muang Xai, Laos van Familie Jong - WaarBenJij.nu Trekking in Luang Nam Tha - Reisverslag uit Muang Xai, Laos van Familie Jong - WaarBenJij.nu

Trekking in Luang Nam Tha

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Familie Jong

04 Augustus 2018 | Laos, Muang Xai

Na een overnachting in een luxueus hotel was het tijd om soepeltjes de grens over te gaan naar Laos. Aangekomen in Luang Nam Tha moest er gestapeld worden voor de pittige trekking. Dit deden we op zijn Westers met patatjes en een lekkere vegaburger.

De volgende ochtend begon het grote avontuur, een tweedaagse trekking. Samen met 1 Chinese, Française, Spanjaard, een andere Nederlandse en 2 gidsen vormden we een gezellig groep. Het was een pittige tocht van 6 uur hiken door het oerwoud waarbij een bamboestok geen onnodig attribuut was. Onderweg werd er lekker met de handen gegeten van bananenbladeren. De beloning was groot toen we aankwamen bij een schattig dorpje zonder elektriciteit waar de bewoners meteen kwamen aangesneld met hun handwerkjes. Amber zag kans de helft leeg te kopen als cadeautjes voor haar vriendinnen:). Iedereen was doodop en in het donkere dorp was niet veel te beleven dus gingen we om kinderbedtijd (9 uur) slapen op een houten plank met een dun matrasje. Toch sliep iedereen een lange nacht met oerwoudgeluiden op de achtergrond.

Om half 7 s'ochtends begonnen de gidsen alweer met koken op houtvuur voor het ontbijt en de lunch. Na twee uur koken was het verrassende ontbijt ready. Deze twee dagen was het namelijk, rijst, rijst en nog eens rijst met heerlijk gekruide groenten en vers geslachte kip. Het was weer tijd om 6.5 uur lang te klimmen, te klauteren en te glijden. Omdat het regentijd is was het namelijk erg slippery wat leidde toch lachwekkende en soms pijnlijke valpartijen. Na de tocht werd met een bootje de overkant bereikt en gingen we hobbel de bobbel in een busje terug naar de stad.

Het was een enorme ervaring om in een traditioneel dorpje te slapen maar ook wel heftig om te zien hoe arm die mensen zijn. Je kan goed zien dat Laos een van de armste landen van de wereld is :(.

• 04 Augustus 2018 - 07:44

Ans :

Wat een avontuur zeg! Ben nu al benieuwd naar jullie
    Volgende belevenis

• 04 Augustus 2018 - 15:03

Judi:

Wow, wat een bijzondere ervaring!

• 04 Augustus 2018 - 15:03

Judi:

Wow, wat een bijzondere ervaring!

• 08 Augustus 2018 - 09:20

ELLY VAN EGMOND:

Hoi lieve 4, wat een mooie en spannende reis maken jullie !! Veel plezier nog en take care !