Swaziland - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Familie Jong - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Familie Jong - WaarBenJij.nu

Swaziland

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Familie Jong

26 Augustus 2014 | Swaziland, Lobamba

Het einde van deze prachtige reis kwam in zicht. Maar eerst nog 3 nachtjes in Swaziland kamperen. We sliepen op een camping midden in een big wild park. Er stonden geen hekken om de camping heen dus alle dieren konden zo binnen lopen. Gelukkig waren in dat park geen roofdieren (behalve krokodillen en wat roofvogels). Zo kwam het weleens voor dat terwijl je een peer zit te eten opeens een Nyala (soort antilope) over je schouder mee komt kijken. Sommige dieren zijn zo tam geworden doordat ze elke dag op de camping komen dat je ze amper kunt wegjagen. Ook kwamen er elke middag en avond wrattenzwijnen op bezoek die alles opaten wat ze maar konden vinden. Dus als je perongeluk macaroni liet vallen werd het opgegeten door een wrattenzwijn. Dat zag er best wel vies uit.
Doordat er geen gevaarlijke dieren in het park waren mocht je gewoon zelf rondlopen zonder gids. Dat deden wij ook, we wandelden de Hippo trail. Dat was een wandeling van 7 kilometer door het park, door de kloven die waren ontstaan door middel van erosie en langs de hippo pool waar je een grote kans hebt om nijlpaarden te zien. Wij zagen tijdens de wandeling jammer genoeg geen nijlpaarden maar wel hele grote krokodillen en veel schilpadjes.

`s Middags ging ik samen met mijn vader een uurtje mountainbiken. We keken even op de kaart en kozen een mooie route uit. Toen we net onderweg waren zagen we al nijlpaarden.We klommen een heuvel op en genoten van het adembenemende uitzicht over de heides en de heuvels. Daarna gingen we verder over een pad totdat er opeens een hek kwam met een trappetje voor wandelaars. Fietsers konden er niet makkelijk langs. Dus moesten we met onze fietsen over het hek heen klimmen. Het was een echte jong route . Maar uiteindelijk ging het allemaal goed en waren we na een eindsprint precies op tijd weer terug in het kamp.
De laatste dag gingen we naar een cultural village. Daar zie je hoe de swazilandse bevolking vroeger leefde. In wat voor hutjes. Ook gingen we naar een dansvoorstelling waarbij mensen uit het publiek mee moesten doen. En natuurlijk werd ik uitgekozen om mee te doen. Daarna zijn we nog souvenirs gaan kopen.

Die middag hebben we al onze spullen uitgezocht en ingepakt en wat aan de plaatselijke bevolking gegeven.