St. Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Familie Jong - WaarBenJij.nu St. Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Familie Jong - WaarBenJij.nu

St. Lucia

Door: Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Familie Jong

23 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

De laatste week Zuid Afrika brak aan. Het was even een cultuurshock voor ons, wat een weelde in Zuid Afrika vergeleken met Mozambique. Prachtige wegen, overal supermarkten, en lekkere restaurantjes met heerlijk goedkoop eten en zelfs Wifi.
Aangezien we genoeg hadden gekregen van de strandcampings, besloten we op zoek te gaan naar een camping in een stad(je) , zodat de dames ook eens konden winkelen. We kwamen terecht bij een backpackers hotelletje waar wij in de tuin mochten kamperen. Met op de achtergrond harde discomuziek slaapt heel anders in, maar was zeker niet verkeerd. St. Lucia staat bekend om zijn wetlands, dus wij gingen wandelen, tussen het wild door en zagen vechtende nijlpaarden vlak voor het strand. Ook hebben we een Übertoeristische boottocht gemaakt tussen de nijlpaarden en krokodillen door.
De volgende dag reden we naar het Hluwehluwe park om nog eens wild te spotten , en eigenlijk ook om de ontbrekende luipaard te vinden. We zagen verschillende dieren in een prachtige heuvelachtige omgeving maar niet zo veel als Krugerpark. Aangezien het niet mogelijk bleek om te kamperen in dit park kwamen we in een prachtige lodge terecht. Niet helemaal de bedoeling maar ook wel lekker met een zacht bed en lekker ontbijt, maar helaas ’s avonds weer een buffet. Om 21 uur is het uitgestorven in het park iedereen ligt er vroeg in, maar om half zes is het een drukte van belang om bij zonsopkomst weer een game drive te gaan maken.
Zo zagen wij de zon opkomen achter de bergen, met een boze bulletjes olifant op de weg, die tussen de auto’s in stond en nog meer neushoorns.